مردم سه دسته اند

مردم سه دسته اند

    امیر المومنین علی (ع) : مردم سه دسته اند 1- دانشمندان الهی  2- دانش پژوهان (کسانی که در مسیر نجات گام بر می دارند) 3-نادانانی که به دنبال هر صدایی می دوند وبا هر نسیمی به این سو وآن سو می روند واز نور دانش قلبشان روشن نشده وبه تکیه گاه استواری پناه نبرده اند .  

وخداوند عالم در قران اینگونه ما را راهنمایی می کند:اکثر این مردم الا از خیال از چیزی پیروی نمی کنندوخیال بی نیاز از حق نمی گرداند وخدا به هرچه  می کنند آگاهست : سوره یونس(36*)

سوره انعام: 116*واگر پیروی کنی از اکثر مردم زمین تو را از راه خدا گمراه خواهند کرد که اینان جز از پی گمانی  نمی روند و جز اندیشه باطل و دروغ چیزی در دست ندارند. (116)     

نور: آیه (47) می گویند که مابه خدا ورسولش ایمان آورده واطاعت می کنیم ولیکن با اینهمه قول ، باز گروهی (وقت عمل ) از حق روی می گردانند واصلا آنان ایمان  ندارند .

اعراف 179- ومحققا بسیاری از جن و انس را برای جهنم واگذاردیم چه آنکه آنان را دلهایی است بی ادراک ومعرفت ودیده هایی بی نور و بصیرت وگوشهایی ناشنوای حقیقت آنان مانند چهارپایانند بلکه گمراه ترند آنان همان مردمی هستند که غافل شدند .   

در این صورت است که انسان همواره باید دنبال کسب علم ومعرفت باشد تا بتواند خوشبخت وسعادتمند شود ودنباله رو نادانها نباشد .                                                                                                                          



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : احسان محــمدی
تاریخ : پنج شنبه 31 فروردين 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: